Ο Τάκης Αθανασόπουλος είναι Σύμβουλος Επαγγελματικής & Εταιρικής Ανάπτυξης. Ιδρυτής και διευθυντής της «Anelixis Consulting». Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων και Συμβουλευτική Ψυχολογία. Διαθέτει πολυετή εμπειρία στην οργάνωση & ανάπτυξη επιχειρήσεων, στην παροχή Συμβουλευτικών Υπηρεσιών και στην εκπαίδευση Ανθρώπινου Δυναμικού. Έχει εκπονήσει σημαντικές μελέτες και εφαρμογές για εξειδικευμένα επιχειρηματικά project. Έχει υλοποιήσει βιωματικά σεμινάρια για τη βελτίωση…
Η Ευφροσύνη Κωσταρά είναι φιλόλογος, διδάκτωρ Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο με εξειδίκευση στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Διδάσκει Εκπαίδευση Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο ενώ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης διδάσκει το μάθημα «Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες-Κοινωνικός Αποκλεισμός και Δια Βίου Μάθηση». Την περίοδο 2020- 2022 της έχει ανατεθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η κατάρτιση των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η συγγραφή των Νέων Σχολικών Εγχειριδίων για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο. Ασχολείται με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε θέματα που αφορούν στη μεθοδολογία της διδασκαλίας με έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων. Παράλληλα, τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν
στη θεωρία της μετασχηματίζουσας μάθησης και τη διδακτική της αξιοποίηση, καθώς και στη διδακτική της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές ενηλίκων. Από το 2020 είναι Επιστημονική Υπεύθυνη του Σύντομου Προγράμματος Σπουδών Ολοκληρωμένη Μεθοδολογία Διδασκαλίας στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Έχει παρουσιάσει εργασίες της σε διεθνή συνέδρια, έχει συμμετάσχει με κεφάλαια σε τέσσερις διεθνής συλλογικούς τόμους και είναι επιμελήτρια συλλογικού τόμου που αναμένεται να εκδοθεί το 2021 από το Routledge.
Είναι Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων με εξειδίκευση στις βιωματικές μεθόδους μάθησης. Έχει μεγάλη εμπειρία στον συντονισμό Ευρωπαϊκών και Διεθνών Προγραμμάτων, καθώς και στη συνεργασία με Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με θέματα, όπως η διαπολιτισμική κατανόηση, τα ανθρώπινα δικαιώματα, ο εθελοντισμός και η κοινωνική συμμετοχή.
H Νατάσσα Ράικου διδάσκει εκπαίδευση ενηλίκων και πανεπιστημιακή εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Πατρών και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Έχει πολυετή διδακτική εμπειρία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών, καθώς και ελληνικές και διεθνείς δημοσιεύσεις. Eίναι επίσης κριτής σε τρία επιστημονικά περιοδικά και μέλος διαφόρων διεθνών κι ελληνικών επιστημονικών δικτύων. Το 2016 βραβεύτηκε από την Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων για δημοσιευμένο άρθρο της στο Journal of Transformative Education. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την εκπαίδευση ενηλίκων, πανεπιστημιακή διδασκαλία και μάθηση, μετασχηματίζουσα μάθηση, γνωστική & αναπτυξιακή ψυχολογία στην ενηλικιότητα, τέχνη και κριτικό στοχασμό, εκπαίδευση των εκπαιδευτικών.
Η Κατερίνα Κεδράκα είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Από το 2005 διδάσκει «Εκπαίδευση Ενηλίκων» σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιό της και στo Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Το ερευνητικό της έργο επικεντρώνεται στην Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική, την Εκπαίδευση Ενηλίκων, τη Μάθηση και τη Διδασκαλία, τη Συμβουλευτική και τη Διαχείριση Σταδιοδρομίας των ενηλίκων, των βιοεπιστήμων, των εκπαιδευτικών, των γυναικών, των ευάλωτων ομάδων και των νέων.
Έχει ΜΒΑ από το Strathclyde University και είναι ιδιαίτερα έμπειρος εκπαιδευτής σε θέματα στρατηγικού προγραμματισμού και διείσδυσης σε νέες αγορές. Υπήρξε μέλος της Επιτελικής Ομάδας του Εθνικού Προγράμματος Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών. Διετέλεσε επικεφαλής των Εκπαιδευτών ολικής απασχόλησης της Εθνικής Τράπεζας.
Η Ήρα Παπαγεωργίου είναι διδάκτωρ της Εκπαίδευσης Ενηλίκων του Πανεπιστημίου της Γλασκώβης, με μεταπτυχιακό τίτλο στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και την Κοινοτική Ανάπτυξη και προπτυχιακό τίτλο στη Γλωσσολογία και τις Πολιτικές Επιστήμες. Έχει πραγματοποιήσει έρευνα σε διάφορα πεδία της εκπαίδευσης ενηλίκων (εκπαίδευση δεύτερης γλώσσας, ρόλο εκπαιδευτών ενηλίκων, επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, συνδικαλιστική εκπαίδευση, εκπαίδευση γυναικών, κ.α.). Έχει διδάξει τόσο στην τυπική όσο και στη μη τυπική εκπαίδευση, με αντικείμενο την εκπαίδευση εκπαιδευτών, τις δεξιότητες μελέτης και τον γλωσσικό γραμματισμό στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα. Είναι Επιστημονική Συνεργάτιδα στο Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ και καθηγήτρια-σύμβουλος της Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Έχει συγγραφικό έργο σε θέματα διά βίου μάθησης στην Ελλάδα και διεθνώς.
Ο Γιώργος Κουλαουζίδης, γεννήθηκε στις ΗΠΑ και μεγάλωσε στην Καλαμαριά της Θεσσαλονίκης. Σπούδασε μαθηματικά και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση, στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη συμβουλευτική. Εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης. Σχεδίασε το πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών του ΕΚΔΔΑ και ήταν μέλος του επιστημονικού συμβουλίου που επόπτευσε την λειτουργία των δημοτικών Κέντρων Δια Βίου Μάθησης. Έχει μεταφράσει έξι βιβλία για την εκπαίδευση ενηλίκων και την εκπαιδευτική έρευνα. Είναι μέλος συντακτικών επιτροπών σε 7 επιστημονικά περιοδικά (εκ των οποίων 4 διεθνή). Το 2019 η διεθνής επιστημονική κοινότητα της εκπαίδευσης ενηλίκων αναγνώρισε τη συμβολή του στην ανάπτυξη του πεδίου στην Ελλάδα και τον ενέταξε στο International Hall of Fame of Adult and Continuing Education (βλ. https://halloffame.outreach.ou.edu/inductions/hof-2019/koulaouzides/) καθιστώντας τον έτσι, τον πρώτο Έλληνα επιστήμονα του πεδίου της εκπαίδευσης ενηλίκων που λαμβάνει τη συγκεκριμένη διάκριση. Yπηρετεί το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο ως Επίκουρος Καθηγητής Μεθοδολογίας της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Ο Θανάσης Καραλής είναι καθηγητής Διά Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών, διευθυντής του Εργαστηρίου Παιδαγωγικών Ερευνών και Επιμόρφωσης και συντονιστής του Γραφείου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης του Πανεπιστημίου Πατρών. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τον σχεδιασμό και την αξιολόγηση προγραμμάτων μη τυπικής εκπαίδευσης, τη συμμετοχή των ενηλίκων σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες, την εξ αποστάσεως και ηλεκτρονική μάθηση και τη διδασκαλία και μάθηση στο πανεπιστήμιο. Είναι ιδρυτικό μέλος και μέλος του ΔΣ της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Σπούδασε Μαθηματικά στην Ελλάδα και Επιστήμες της Εκπαίδευσης στη Γαλλία. Εργάσθηκε στη Γενική Διεύθυνση Σχέσεων Ελλάδας Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων του Υπουργείου Συντονισμού και στη Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης. Δίδαξε στα Παιδαγωγικά Τμήματα των Πανεπιστημίων Θεσσαλίας και Πατρών. Διετέλεσε, επίσης, Συντονιστής της Θεματικής Ενότητας «Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων» στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Συμμετείχε σε ευρωπαϊκές και διεθνείς έρευνες και σε περισσότερα από 40 ερευνητικά προγράμματα, σε αρκετά από τα οποία ήταν επιστημονικός υπεύθυνος. Ειδικότερα, συνεργάσθηκε ερευνητικά με επιστημονικούς φορείς όπως Association pour le développement des actions collectives d’ éducation permanent en Europe (ACEPE), Unesco Institute for Education, Institute National de Recherche Pédagogique (France), Catholic University of Leuven (Belgium). Είναι συγγραφέας, συν-συγγραφέας, επιμελητής ή συν-επιμελητής εικοσιενός βιβλίων. Δημοσίευσε περισσότερες από 120 επιστημονικές εργασίες στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά.