Υπεύθυνοι του Προγράμματος:
Ομότιμος Καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο ΕΑΠ
Πρόεδρος της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Κοινωνική Λειτουργός, Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια
Υπεύθυνοι του Προγράμματος:
Ομότιμος Καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο ΕΑΠ
Πρόεδρος της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Κοινωνική Λειτουργός, Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια
Συνολική διάρκεια | 10 ώρες |
Έναρξη σεμιναρίου Λήξη σεμιναρίου |
31/5/2024 28/6/2024 |
Μέθοδος υλοποίησης |
Διαδικτυακό |
Ένα σημαντικό θέμα που πολλοί γονείς θέτουν στους ειδικούς και στους φίλους είναι η έλλειψη του χρόνου που αφιερώνουν στα παιδιά, λόγω των πολλών ωρών της εργασίας τους: «Περνάω αρκετό χρόνο με το παιδί μου; Και τι επιπτώσεις θα έχει στην ψυχική υγεία του μελλοντικά;» Αλλά και γονείς που έχουν διαθέσιμο χρόνο, πάλι δεν αισθάνονται σύνδεση, δηλαδή αναδεικνύουν το ‘κενό’.
Υπάρχει λοιπόν ανάγκη αφιέρωσης χρόνου στις σχέσεις, με έμφαση στον ‘ποιοτικό χρόνο’.
Ποιοτικός χρόνος είναι ο χρόνος όπου οι γονείς
– Έχουν την απόλυτη προσοχή τους στο παιδί, δηλαδή δεν έχει τόσο σημασία η ποσότητα αλλά η ποιότητα του χρόνου όπου το παιδί αισθάνεται ξεχωριστό, μοναδικό. Κλειστά κινητά, τηλεόραση, κλπ.
– Δημιουργούν κάτι ή διασκεδάζουν μαζί με τα παιδιά.
Το Πρόγραμμα επιδιώκει να προσφέρει ιδέες, εναύσματα και πρακτικές για την ανάπτυξη της επικοινωνίας και των σχέσεων μέσα στην οικογένεια. Επικεντρωνόμαστε στο πώς οι γονείς μπορούν να αξιοποιούν με ουσία, νόημα και απολαυστικά τον χρόνο που αφιερώνουν όταν, μαζί με τα παιδιά, παίζουν ή προσεγγίζουν κινηματογραφικά, θεατρικά, μουσικά έργα ή επισκέπτονται ένα μουσείο ή διαβάζουν ποιήματα, λογοτεχνήματα, κ.ά.
– Η παρακολούθηση ενός έργου, η ακρόαση μουσικής, το διάβασμα ενός βιβλίου, μπορούν να προκαλέσουν ελεύθερη συζήτηση με το παιδί.
– Η επαφή με την τέχνη δεν ακουμπάει στην έννοια του ‘σωστό-λάθος’ αλλά στους ελεύθερους συνειρμούς και δίνει την δυνατότητα στους γονείς να μάθουν και ν’ ακούσουν το παιδί τους. Πολλές φορές, μέσα από ένα έργο τέχνης το παιδί εκφράζει τους φυσιολογικούς φόβους του, ακόμη και αγωνίες για το μεγάλωμά του, για τυχόν προβλήματα ενδοοικογενειακά ή και μεγάλα υπαρξιακά θέματα, όπως η αγάπη, ο θυμός, η λύπη, η χαρά. Άρα, η επαφή με την τέχνη μπορεί να γίνει αφορμή για συζητήσεις και επεξεργασίες ζωτικών θεμάτων. Προσφέρει χαρά, διασκέδαση, γέλιο, συγκίνηση.
– Οι συμμετέχοντες συγκροτούν ομάδα.
Το Σεμινάριο υλοποιείται σε 3 συναντήσεις:
Το σεμινάριο υποστηρίζεται με video και σχετικά κείμενα.
Θεματικές Ενότητες | Ημερομηνίες |
1η Πώς επιλέγουμε και αξιοποιούμε τις δημιουργικές δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου | 1η Διαδικτυακή Συνάντηση: Παρασκευή 31/5 ώρες 17.00-20.00 |
2η Πώς επιλέγουμε και αξιοποιούμε έργα τέχνης, τα οποία προσεγγίζουμε μαζί με τα παιδιά | 2η Διαδικτυακή Συνάντηση: Παρασκευή 14/6, ώρες 17.00-20.00 |
3η Πώς αξιοποιούμε το τι (μπορεί να) συμβαίνει μετά τις δημιουργικές ή καλλιτεχνικές δραστηριότητες (Μέρος Β) | 3η Διαδικτυακή Συνάντηση: Παρασκευή 28/6, ώρες 17.00-20.00 |
Δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης.
Εγγραφές και δίδακτρα σεμιναρίου:
Για να εγγραφείτε παρακαλούμε επιλέξτε το σύνδεσμο : https://forms.gle/VDkrk1ZV166jVuTp6
Δίδακτρα : για εγγραφές και πληρωμές έως 23 Μαϊου 2024
Διαδικτυακό σεμινάριο | |
120 ευρώ
100 για τα μέλη της Ένωσης |
Early bird (για πληρωμή με έκπτωση): έως 18 Μαΐου 2024
Διαδικτυακό σεμινάριο | |
100 ευρώ (1η δόση 40 ευρώ με την εγγραφή. 2η δόση 60 ευρώ μέχρι 31/5)
90 για τα μέλη της Ένωσης (1η δόση 50 ευρώ με την εγγραφή. 2η δόση 40 ευρώ μέχρι 31/5) |
Τραπεζικοί λογαριασμοί :
Παρακαλούμε να αναγράψετε το ονοματεπώνυμό σας στο καταθετήριο της Τράπεζας και να το αποστείλετε με email στο adulteduc2@gmail.com
Στοιχεία επικοινωνίας: Τηλέφωνα: 2106012297 και 6979724757
Περισσότερες πληροφορίες για την Ένωση και τις δραστηριότητές της θα βρείτε στην ιστοσελίδα www.adulteduc.gr
Ο Αλέξης Κόκκος είναι ομότιμος καθηγητής εκπαίδευσης ενηλίκων και π. Κοσμήτωρ στο ΕΑΠ, Πρόεδρος της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Πρωτοστάτησε στη δημιουργία του τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων της χώρας, καθώς και στην ίδρυση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Η μέθοδός του «Εκπαίδευση μέσα από την Τέχνη» έχει εφαρμοστεί σε πολλά σχολεία και παρουσιαστεί σε βιβλία από τις εκδόσεις Μεταίχμιο και Brill/Sense, καθώς και σε 25 άρθρα σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά. Είναι μέλος της Ηγετικής Ομάδας του International Transformative Learning Association και του απονεμήθηκε τιμητική διάκριση για την Υποδειγματική Ηγεσία και Προσφορά του στη Διεθνή Κοινότητα Μετασχηματίζουσας Μάθησης. Υπήρξε επιστημονικός υπεύθυνος του εθνικού προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης από το οποίο πιστοποιήθηκαν 10.000 εκπαιδευτές, και συνυπεύθυνος του εθνικού Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών. Περισσότερες πληροφορίες στην προσωπική σελίδα https://alexiskokkos.gr/
Η Εύη Φωκά είναι κοινωνική λειτουργός, συστημική ψυχοθεραπεύτρια ατόμου, ομάδας, οικογένειας και επόπτρια.
Εργάστηκε στο Θεραπευτικό Τμήμα Εφήβων του Κέντρου Παιδοψυχικής Υγιεινής ΕΟΠΥ(1985- 2014) ως συστημική θεραπεύτρια σε προσωπικές συνεδρίες μητέρων και πατέρων, γονέων και οικογενειών, καθώς και με ομάδες γονέων και μητέρων.
Συνεργάζεται με φορείς και οργανώσεις συντονίζοντας ομάδες εργαζομένων ώστε να μοιραστούν εμπειρίες, βιώματα και δυσκολίες που συμβαίνουν στον επαγγελματικό τους χώρο. Οργανώνει θεραπευτικές ομάδες γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια με θέματα που απασχολούν τις αντίστοιχες ηλικιακές ομάδες, πιστεύοντας στη σημασία της πρώιμης παρέμβασης μέσα στον χώρο του σχολείου αλλά και στην ουσιαστική αλληλεπίδραση του συστήματος « σχολείο-οικογένεια». Είναι τακτικό μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Συστημικών Θεραπευτών (ΕΛΕΣΥΘ) από το 2005. Το 2015 εκλέχθηκε μέλος του Δ.Σ. της εταιρείας και σήμερα είναι μέλος της επιτροπής δεοντολογίας της ίδιας εταιρείας.