Η επιστημονική κοινότητα της εκπαίδευσης ενηλίκων της χώρας μας πρωτοστατεί, εδώ και αρκετά χρόνια, στη διάδοση τόσο της θεωρίας της μετασχηματίζουσας μάθησης όσο και της πρακτικής εφαρμογής της. Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της κοινότητάς μας έχει αναγνωριστεί και σε διεθνές επίπεδο. Η ελληνική κοινότητα της εκπαίδευσης ενηλίκων είναι η δεύτερη στον κόσμο σε ότι αφορά τις δημοσιεύσεις και τις παρουσιάσεις σε διεθνή συνέδρια που αφορούν στη συγκεκριμένη μαθησιακή θεωρία.
Τουλάχιστον 1.500 εκπαιδευτές ενηλίκων και εκπαιδευτικοί έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα μεταπτυχιακά προγράμματα ή σεμινάρια που είχαν αντικείμενο τη συγκεκριμένη επιστημονική θεωρία. Αυτό το έργο που υποστηρίχθηκε από την Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων αλλά και από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Πατρών και από ανεξάρτητους επιστήμονες και εκπαιδευτές, έχει αποφέρει πλήθος πρωτότυπων επιστημονικών εργασιών, εφαρμογών και πρακτικών.
Ωστόσο, για τη συγκέντρωση και διάχυση αυτού του υλικού, την επεξεργασία αλλά και την αξιοποίησή του χρειάζεται να γίνουν μια σειρά από περισσότερο οργανωμένα και συγκεκριμένα βήματα. Κινούμενοι λοιπόν από τις ανάγκες καταγραφής, συστηματοποίησης και υποστήριξης των δραστηριοτήτων μας, σε επιστημονικό αλλά και σε καθημερινό επίπεδο πρακτικής εφαρμογής, πήραμε την πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός Ελληνικού Δικτύου Μετασχηματίζουσας Μάθησης και με το κείμενο αυτό απευθύνουμε κάλεσμα για συμμετοχή σε όσες και όσους:
Ø Θεωρούν ότι εμπνέονται από τις θεωρίες των Mezirow και Freire, το έργο επιστημόνων όπως οι Brookfield, Kegan, Illeris καθώς και από τις προσεγγίσεις άλλων ερευνητών του ευρύτερου ρεύματος της Μετασχηματίζουσας Μάθησης,
Ø επιδιώκουν με το έργο τους να θέτουν σε αμφισβήτηση δυσλειτουργικές και στερεοτυπικές παραδοχές,
Ø επιθυμούν να συμπράξουν και να ενδυναμώσουν μια κίνηση η οποία θα ενισχύσει με τη σειρά της την επιστημονική μας θέση ως εκπαιδευτών ενηλίκων και εκπαιδευτικών,
Ø επιθυμούν να ενημερώνονται για τη θεωρία και την πρακτική της Μετασχηματίζουσας Μάθησης, που αποτελεί σήμερα την πλέον διαδεδομένη ριζοσπαστική προσέγγιση της εκπαίδευσης στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Το Δίκτυο θα λειτουργεί στο πλαίσιο της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων και η συμμετοχή είναι δωρεάν.
Τα μέλη της Ομάδας Πρωτοβουλίας
- Δανάη Βαϊκούση, Καθηγήτρια Ψυχοπαιδαγωγικής ΑΣΠΑΙΤΕ και καθηγήτρια-σύμβουλος στο ΕΑΠ.
- Δημήτρης Βεργίδης, Καθηγητής Επιμόρφωσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πατρών.
- Δημήτρης Δεληγιάννης, καθηγητής – σύμβουλος στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
- Μαρία Καγιαβή, καθηγήτρια – σύμβουλος στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
- Θανάσης Καραλής, Καθηγητής Διά Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων Πανεπιστημίου Πατρών και καθηγητής – σύμβουλος στο ΕΑΠ.
- Αλέξης Κόκκος, Καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
- Στεφανία Κορδία, Υποψήφια Διδάκτωρ ΕΑΠ.
- Γιώργος Κουλαουζίδης, καθηγητής-σύμβουλος Εκπαίδευσης Ενηλίκων ΕΑΠ.
- Μανώλης Κουτούζης, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
- Έφη Κωσταρά, Υποψήφια Διδάκτωρ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων.
- Χρύσα Μάνθου, Πρώην Διευθύντρια στο ΣΔΕ Ιωαννίνων.
- Aliki Nikolaides, Associate Professor of Adult Education at the University of Georgia.
- Ήρα Παπαγεωργίου, Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΝΕ/ΓΣΕΕ και καθηγήτρια – σύμβουλος στο ΕΑΠ.
- Μάνος Παυλάκης, καθηγητής – σύμβουλος στο ΕΑΠ.
- Νατάσσα Ράικου, ΕΔΙΠ Πανεπιστημίου Πατρών και καθηγήτρια – σύμβουλος στο ΕΑΠ.
- Νίκος Σηφάκις, Αναπληρωτής Καθηγητής / Διευθυντής ΠΜΣ “Διδακτική της Αγγλικής ως ξένης/διεθνούς γλώσσας” στο ΕΑΠ.
- Άννα Τσιμπουκλή, Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος, Υπεύθυνη Τομέα Εκπαίδευσης ΚΕΘΕΑ και καθηγήτρια – σύμβουλος στο ΕΑΠ.
- Μαρία Χρήστου, Δασκάλα, Med Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική – Εκπαίδευση Ενηλίκων, Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Διά βίου μάθηση (ΕΚΠΑ).