Adult Education and Lifelong Learning in Southeastern Europe: A Critical View of Policy and Practice
George A. Koulaouzides & Katarina Popovic
Το πλαίσιο και το περιεχόμενο του βιβλίου
Η σύγχρονη πολιτική της εκπαίδευσης ενηλίκων αλλά και η πρακτική της δια βίου μάθησης, αντιμετωπίζουν μια απώλεια αυτονομίας η οποία έχει επιβληθεί από το κυρίαρχο νεοφιλελεύθερο οικονομικό παράδειγμα. Κατά συνέπεια, σε πολλές χώρες, ιδιαίτερα σε εκείνες που εξαρτώνται οικονομικά από υπερεθνικούς οργανισμούς και «δωρητές», η κριτική προσέγγιση και η συνακόλουθη ιδέα της χειραφέτησης θυσιάζονται στο όνομα μας σειράς γενικών και ασαφών αναπτυξιακών στόχων όπως η απασχολησιμότητα, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα. Από την άλλη πλευρά, σε πολλές χώρες η εκπαίδευση ενηλίκων ως κοινωνικό κίνημα έχει τις ρίζες της στην πεποίθηση ότι η μάθηση είναι μια θεμελιώδης διαδικασία που σχετίζεται με τον προσωπικό μετασχηματισμό και την κοινωνική αλλαγή. Το αποτέλεσμα αυτής της σύγκρουσης μεταξύ της εξωτερικής πίεσης για πολιτικές υπέρ της αγοράς εργασίας και των εσωτερικών παραδοχών για την αξία της χειραφέτησης ως μαθησιακού αποτελέσματος, οδήγησε σε ενδιαφέρουσες σκέψεις και οπτικές που έχουν δημιουργήσει πολιτικές και πρακτικές που προσπαθούν να συμβιβάσουν αυτές τις δύο αντίρροπες τάσεις ανάπτυξης. Στον τόμο αυτό, εξετάζουμε την παραπάνω παράδοξη κατάσταση στην πολιτική και την πρακτική της εκπαίδευσης ενηλίκων στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Τα κεφάλαια αυτού του τόμου παρουσιάζουν θετικές πρακτικές δια βίου μάθησης, αναλύσεις αναπτυξιακής πολιτικής και εννοιολογικές κατανοήσεις που υπογραμμίζουν τις προσπάθειες ανάπτυξης της εκπαίδευσης ενηλίκων μέσα σε ένα πλαίσιο που κατανοεί και αναγνωρίζει τις κυρίαρχες νεοφιλελεύθερες δυνάμεις που διαμορφώνουν την ευρωπαϊκή και διεθνή πολιτική εκπαίδευσης ενηλίκων.
Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ