Η Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων έχει ενεργοποιηθεί ιδιαίτερα έντονα σε ό,τι αφορά στην αξιοποίηση της Τέχνης για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Έχουν συμμετάσχει περισσότεροι από 2.000 εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτές ενηλίκων σε διάφορες επιμορφωτικές δράσεις. Οι δράσεις αυτές βασίζονται στη μέθοδο «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Τέχνη», που διαμόρφωσε ο Αλέξης Κόκκος. Η μέθοδος έγκειται στην αξιοποίηση έργων υψηλής αισθητικής αξίας από τις εικαστικές τέχνες, τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία, το θέατρο, το χορό, με σκοπό τον εμπλουτισμό του περιεχομένου της διδασκαλίας και την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των εκπαιδευομένων.
Παράδειγμα
Επιλέγεται ο εικονιζόμενος πίνακας του Caravaggio προκειμένου να συζητηθούν κριτικά ερωτήματα όπως «Πώς μαθαίνουμε;», «Ποια είναι η στάση μας απέναντι στη μάθηση;», «Η ουσιώδης αναζήτηση της μάθησης σχετίζεται με ορισμένα χαρακτηριστικά του τρόπου ζωής;».