ΝΕΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΣΑ ΜΑΘΗΣΗ
Σε αυτό το link μπορείτε να κατεβάσετε τα κείμενα:
- Μαθαίνοντας να σκεφτόμαστε όπως ένας ενήλικος – Κεντρικές έννοιες της θεωρίας του Μετασχηματισμού του Jack Mezirow
- Nurturing Soul in Adult Learning του John Dirkx
- Musings and Reflections on the Meaning, Context, and Process of the Transformative Learning: A Dialogue Between John M. Dirkx and Jack Mezirow
- Reflection through Fiction της Patricia Cranton
ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΣΑ ΜΑΘΗΣΗ
-
Mezirow, J. (x.x.). Epistemology of Transformative Learning (Το άρθρο αυτό μας στάλθηκε από τον ίδιο τον Mezirow με σκοπό να συμβάλλει στον προσεμιναριακό διάλογο για την μετασχηματίζουσα μάθηση. Είναι ένα σύντομο άρθρο που απαιτεί όμως στοιχειώδη γνώση της θεωρίας του Μezirow.)
- Πώς ο Κριτικός Στοχασμός Ενεργοποιεί τη Μετασχηματίζουσα Μάθηση του Jack Mezirow
- Απόσπασμα από το άρθρο του “On Critical Reflection”, δημοσιευμένο στο Adult Education Quarterly, v.48, N.3, 1998, σ. 185-198] Κριτικός Στοχασμός Παραδοχών: Εννοιολογική Διαφοροποίηση
- Απόσπασμα από το κείμενo του Jack Mezirow “Learning to Think Like an Adult”, δημοσιευμένο στο Mezirow J. και συνεργάτες, Learning as Transformation: Critical Perspectives on a Theory in Progress, Jossey-Bass, San Francisco, 2000, σ. 3-33
- Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
σύμφωνα με τη θεωρία του Jack Mezirow για τη Μετασχηματίζουσα Μάθηση, Αλέξης Κόκκος - Απαντήσεις του Jack Mezirow σε ερωτήσεις συμμετεχόντων στο Εξειδικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών της ΕΕΕΕ
- An Extended Epistemology for Transformative Learning Theory and its application through collaborative inquiry: Elizabeth Kasl, Lyle Yorks
- Contesting Criticality: Epistemological and Practical Contradictions in Critical Reflection
- Κριτικός Στοχασμός: Ένα κρίσιμο ζήτημα, Αλέξης Κόκκος, 2010
- Έκθεση για την 9η Παγκόσμια Συνδιάσκεψη για τη Μετασχηματίζουσα Μάθηση, Αλέξης Κόκκος, 2011
ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία: Θεωρητικό Πλαίσιο και Μέθοδος Εφαρμογής, 2010
Paulo Freire
- Η «τραπεζική» και η «προβληματίζουσα» αντίληψη της παιδείας, απόσπασμα από το βιβλίο «Η αγωγή του καταπιεζόμενου», Εκδ. Ράππα, 1977
- Απόσπασμα από το βιβλίο «Πολιτιστική δράση για την κατάκτηση της ελευθερίας», Εκδ. Καστανιώτη, 1977
- Η πράξη της μελέτης, απόσπασμα από το βιβλίο Για μια Απελευθερωτική Αγωγή, Κέντρο Μελετών Αυτομόρφωσης, 1985
- Συνέντευξη του Paulo Freire κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στην Ελλάδα το 1987, μετά από πρόσκληση της Γενικής Γραμματείας Λαϊκής Επιμόρφωσης
- Το παιδαγωγικό πρόγραμμα του Paulo Freire, της Χρύσας Μάνθου
Jack Mezirow
-
Mezirow, J. (x.x.). Epistemology of Transformative Learning (Το άρθρο αυτό μας στάλθηκε από τον ίδιο τον Mezirow με σκοπό να συμβάλλει στον προσεμιναριακό διάλογο για την μετασχηματίζουσα μάθηση. Είναι ένα σύντομο άρθρο που απαιτεί όμως στοιχειώδη γνώση της θεωρίας του Μezirow.)
- Πώς ο Κριτικός Στοχασμός Ενεργοποιεί τη Μετασχηματίζουσα Μάθηση του Jack Mezirow
- Απόσπασμα από το άρθρο του “On Critical Reflection”, δημοσιευμένο στο Adult Education Quarterly, v.48, N.3, 1998, σ. 185-198] Κριτικός Στοχασμός Παραδοχών: Εννοιολογική Διαφοροποίηση
- Απόσπασμα από το κείμενo του Jack Mezirow “Learning to Think Like an Adult”, δημοσιευμένο στο Mezirow J. και συνεργάτες, Learning as Transformation: Critical Perspectives on a Theory in Progress, Jossey-Bass, San Francisco, 2000, σ. 3-33
- Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
σύμφωνα με τη θεωρία του Jack Mezirow για τη Μετασχηματίζουσα Μάθηση, Αλέξης Κόκκος - Απαντήσεις του Jack Mezirow σε ερωτήσεις συμμετεχόντων στο Εξειδικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών της ΕΕΕΕ
Stephen Brookfield
- Self-directed learning, Political Clarity and the Critical Practice of Adult Education
- Postscript: An agentda for research and policy
- Adult Cognition as a Dimension of Lifelong Learning
- Repositioning ideology critique in a critical theory of adult learning
- The Getting of Wisdom: What Critically Reflective Teaching is and Why It’s Important
- Contesting Criticality: Epistemological and Practical Contradictions in Critical Reflection
Peter Jarvis
- Global Trends in Lifelong Learning and response of the Universities
- Globalisation, the learning society and comparative education
- Lifelong Learning, Universities and Adult Education
- Studies in the Education of Adults,
- The validity and reliability of focus groups as a research method in adult education,
- Continuing Education in a Late-modern or Global Society: towards a theoretical framework for comparative analysis
- Παρουσίαση και ηχητικά αποσπάσματα από την ομιλία του Peter Jarvis στη Θεσσαλονίκη, 5 Ιουνίου 2010
Jane Thompson
- Προσωπογραφία
- Κείμενο Προετοιμασίας για το σεμινάριο της Jane Thompson
- Ο Peter Jarvis για το ρόλο της Jane Thompson στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
Knud Illeris
Ο Knud Illeris θεωρείται σήμερα ένας από τους πιο σημαντικούς στοχαστές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, το έργο του οποίου έχει σημαντική διεθνή αναγνώριση τα τελευταία χρόνια. Εδώ σας παρουσιάζουμε μια σειρά από τα πιο αντιπροσωπευτικά άρθρα του.
- Adult Education as experienced by the learners, 2003
- Learning changes through life, 2003
- Towards a contemporary and comprehensive theory of learning, 2003
- Defence and resistance towards Transformative Learning
Αλέξης Κόκκος: Βασικά Άρθρα
Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται τα κυριότερα άρθρα που έγραψε ο Αλέξης Κόκκος για την Εκπαίδευση Ενηλίκων. Τα άρθρα παρουσιάζονται με διαχρονική μορφή, έτσι ώστε οι αναγνώστες να μπορούν να εξετάσουν την εξέλιξη των σκέψεων και των ενδιαφερόντων του συγγραφέα.
- Σχέσεις ανάμεσα στη δια βίου μάθηση, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την εκπαίδευση ενηλίκων, 2005
- Η συμβολή της εκπαίδευσης ενηλίκων στην ανάπτυξη των κοινωνικών ικανοτήτων, 2006
- The Education of Adult Educators in Greece, 2006
- Η Ιδιαιτερότητα και ο σκοπός της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, 2006
- Η Εκπαίδευση Ενηλίκων ως διακριτό θεσμικό και επιστημονικό πεδίο, 2007
- Κριτικός Στοχασμός και Τέχνη στην Εκπαίδευση (μαζί με τη Γ. Μέγα), 2007
- Creativity in Adult Education, 2008
- Adult Education in Greece, 2008
- Ο ρόλος, οι ικανότητες και οι στάσεις των εκπαιδευτών ενηλίκων, 2009
- Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία: Θεωρητικό Πλαίσιο και Μέθοδος Εφαρμογής, 2010
- Κριτικός Στοχασμός: Ένα κρίσιμο ζήτημα, 2010
Θεωρητικές Προσεγγίσεις
- NEO!! Θεωρίες Δράσης, του C. Argyris (απόσπασμα από το βιβλίο του Action Science).
- NEO!! A Theory of Adult Learning: Andragogy, του M. Knowles (απόσπασμα από το βιβλίο The Adult Learner).
- NEO!! From the Language of Complaint to the Language of Commitment, του R. Kegan (απόσπασμα από το βιβλίο How the way we talk can change the way we work)
- Η πιστοποίηση των αποτελεσμάτων της δια βίου μάθησης ως μέτρο κοινωνικής πολιτικής, του Κ.Δημουλά
- Changing Ideas & Beliefs in Lifelong Learning, Thompson Jane (εισήγηση για το συνέδριο της ΕΕΕΕ: Εκπαίδευση Ενηλίκων και Κοινωνικές Δεξιότητες)
- Work-related Learning, Identities & Culture, Henning Salling Olesen (εισήγηση για το συνέδριο της ΕΕΕΕ: Εκπαίδευση Ενηλίκων και Κοινωνικές Δεξιότητες) και η παρουσίαση που έκανε στο συνέδριο
- Αναπτύσσοντας το Στοχασμό, του David Boud
- BEYOND THE LEARNING SOCIETY: POLICY, STRATEGY AND CULTURE η εισήγηση του Dr. Colin Griffin (πραγματοποιήθηκε στις 3 Δεκεμβρίου υπό την αιγίδα της ΕΕΕΕ) Ελληνική απομαγνητοφώνηση (νέα έκδοση)
- Educating lone wolves: pedagogical implications of human capital theory: Ian Βaptiste – Pennsylvania State University
- Lifelong Learning: The Postmodern Condition of Education? Richard Edwards, Open University & Robin Usher, Royal Melbourne Institute of Technology, Australia
- Η εκπαίδευση ενηλίκων ως «αποστολή»: Επανεξετάζοντας το ρόλο της εκπαίδευσης ενηλίκων στο πλαίσιο της «παγκοσμιοποιημένης τοπικότητας» (glocalisation), του Γιώργου Κουλαουζίδη
- An Extended Epistemology for Transformative Learning Theory and its application through collaborative inquiry: Elizabeth Kasl, Lyle Yorks
Aναλύσεις της ελληνικής πραγματικότητας
-
Αξιολόγηση Μικροδιδασκαλίας και Πιστοποίησης Εκπαιδευτών: Θανάσης Καραλής
-
Βασικοί Άξονες του Συστήματος Πιστοποίησης Εκπαιδευτών Ενηλίκων στην Ελλάδα: Αρετή Σπαγαδώρου
- Οι εισηγήσεις του Α. Κόκκου και του Δ. Βεργίδη στο 1ο Συνέδριο της ΕΕΕΕ: 1- Η Εκπαίδευση Ενηλίκων στην Ελλάδα: επιτεύγματα και δυσλειτουργίες, του Δημήτρη Βεργίδη -2- Οι κοινωνικές διαθέσεις απέναντι στην Τυπική Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση Ενηλίκων: Η περίπτωση της Ελλάδας, του Αλέξη Κόκκου
- Αρχική και Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση στην Ελλάδα-Προβλήματα και Προοπτικές: Η εισήγηση του κ. Α. Ευστράτογλου στο εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε στις 26-1
- Η Εκπαίδευση Ενηλίκων στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, Τάσεις, Στρατηγικές, Συγκρίσεις: Η εισήγηση του κ.Κόκκου στη διεθνή συνδιάσκεψη για την Εκπαίδευση Ενηλίκων, που πραγματοποιήθηκε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (2002)
- Η Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση στην Ελλάδα.: Άγγελος Ι. Ευστράτογλου
- Η εκπαίδευση ενηλίκων στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, Καραλής Θ. (2003)
- Ο θεσμός της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης στην Ελλάδα: Ευστράτογλου Α. (επιστημονική επιμέλεια) (2003)
- Πιστοποίηση δομών συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, Ευστράτογλου Α. (επιστημονική επιμέλεια) (2003).
- Σχολεία εντός των τειχών – Εκπαίδευση φυλακισμένων, Αντωνιάδου Θ. (2008)
- Συγκρότηση νέου προσώπου των εκπαιδευτικών μέσα από τις παιδαγωγικές συναντήσεις στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ιωαννίνων (2003-2004), Μάνθου Χ.
- Η εκπαίδευση ενηλίκων στην Ελλάδα: Εισήγηση του Α. Κόκκου που εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 11η Διεθνή Συνδιάσκεψη με θέμα ‘Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση στις Βαλκανικές Χώρες‘, στο Ικόνιο, 23-27 Οκτωβρίου 2008.
- Alternative Strategies for LifeLong Learning, Καραντινός Δ. (αναδημοσίευση με την άδεια της Ε.Ε.)
- Έρευνα διερεύνησης αναγκών στα μέλη της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Προβληματισμοί και Εφαρμογές
-
«Σχέσεις ανάμεσα στη δια βίου μάθηση, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την εκπαίδευση ενηλίκων». Εισήγηση του Α.Κόκκου στο 3ο Συνέδριο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης.
-
«Να αναπτύξουμε τις κοινωνικές ικανότητες: Για ποιο λόγο και με ποιο τρόπο». Εισήγηση του Α.Κόκκου στο 2ο Συνέδριο της ΕΕΕΕ που πραγματοποιήθηκε 16-18/12/2005.
- «Η εισαγωγή της εκπαίδευσης στους οργανισμούς: προβλήματα και προοπτικές» : Η παρουσίαση της κ. Α. Τσιμπουκλή στο εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε στις 12-1-2007
- Η Εκπαίδευση Ενηλίκων μέσα από το πρίσμα της Τέχνης: Η εισήγηση της κ. Γ. Μέγα στο εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε στις 19-1-2007
- Η εξειδίκευση των εκπαιδευτών και κριτήρια αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης ενηλίκων, Βεργίδης Δ. (2003)
- Το Εθνικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών από Απόσταση, Αλέξης Κόκκος (2003)
- Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών: έκθεση αξιολόγησης, βασισμένη στις απόψεις των εκπαιδευθέντων, Θ. Καραλής (2003)
- Από δάσκαλος, εμψυχωτής!, Malcolm S. Knowles, Elwood F. Holton III, Richard A. Swanson (1998)
- Never Mind the Quality, Measure the Length: Issues for Lifelong Learning: Paul Armstrong, Birkbeck College, University of London, UK
- Ο Παγκόσμιος λόγος για τη Δια Βίου Εκπαίδευση και η «έκρηξη» των επιμορφωτικών πολιτικών για εκπαιδευτικούς. Κυρίαρχη έννοια ή παράγοντας νομιμοποίησης; Αθανασία Δακοπούλου (αναδημοσίευση από το Μαρασλειακό Βήμα)
- Academics and practitioners: Partners in generating knowledge or citizens of two different worlds? Μαρία Γραβάνη (αναδημοσίευση από το Teaching and Teacher Education)
- Assessment and Learning: contradictory or complementary? Bavid Boud
- Η Σουηδική Μορφωτική Συνομοσπονδία Εργαζομένων (ABF)
- Adult Education in Sweden, Ministry of Education and Research, 2007
- Adult Education in Sweden, Municipal Adult Education, Ministry of Education and Research
- Quality for Adult Educators? A Swedish Outlook, Petros Gougoulakis
- On a Distance-Learning Approach on ‘Train the Trainers’ in Entrepreneurial Education in Greece. Theoretical Considerations Supported by Students’ Response as Observed from the Career Office of the University of Athens, Alexandros Kakouris
- On initial implementations of innovation and entrepreneurship courses: a case study for undergraduates at the University of Athens, Alexandros Kakouris
- Exploring underlying beliefs on youth entrepreneurship of higher education graduates in Greece, Chrysa Agapitou , Sofia Tampouri , Petros Bouchoris , Nikolaos Georgopoulos and Alexandros Kakouris
- Radical innovation versus transformative learning: a Kuhnian reading, Alexandros Kakouris
- Structured Dialogue Embedded within Emerging Technologies, Yiannis Laouris, Gayle Underwood, Romina Laouri, & Aleco Christakis
Εμπειρικές Έρευνες
- The relationship between the prior school lives of adult educators and their beliefs about teaching adults: Edward W. Taylor – PennState University—Capitol College, PA, USA
- Spirituality and emancipatory adult education in women adult educators for social change: Elizabeth J. Tisdell – National-Louis University